1 martie 2011

Avem nevoie de o zi anume pentru a-i arăta mamei preţuirea?

Am intrat în prima lună a primăverii, iar 8 martie bate la uşă. Şi??..... Avem nevoie de o zi anume pentru a-i arăta mamei preţuirea? Nu ştiu de ce doar atunci vânzările de flori cresc exponenţial, femeile se dau cu mai mult ruj şi copiii încearcă să fie mai recunoscători…
Mama e cea mai bună şi cea mai dragă fiinţă din lume. Ea ne dă aripi la început de drum, ne alină durerile, ne înconjoară cu dragoste, ne modelează caracterul.
Despre mamele trecutului şi viitorului, dar şi despre mama – jurnalistă am “discutat” cu cea mai sensibilă fiinţă pe care o cunosc, Anca Sevastre.



Se apropie 8 martie, Ziua Internaţională a Femeii, dar şi a mamei. Ce înseamnă pentru tine mama?

Anca Sevastre: Mama este cea mai importantă fiinţă pentru mine, este singura persoana pe care mă pot baza în orice situatie, este cea care mi-a arătat drumul, fără să mă oblige să-l urmez, care mi-a oferit totul pentru a mă ajuta să mă dezvolt.

Care este astăzi rolul mamei în familie?

A.S. :   Astăzi sarcinile în familie se împart în mod egal, dar mama rămâne cea care modelează caracterele, oferind o educaţie copiilor săi, pe lângă afecţiune, sprijin material şi moral. 

Care crezi că sunt diferenţele între  mamele trecutului şi mamele prezentului?

A.S.:  Mamele prezentului sunt mai implicate în viaţa socială decât altădată şi acest lucru poate fi un prejudiciu pentru familia sa, deoarece timpul acordat căminului este limitat. Totuşi există persoane echilibrate care fac faţă cu brio ambelor "roluri".

Cum ai creiona mama viitorului?

A.S.:   Mama viitorului va fi tot mai puţin prezentă în viaţa copiilor, preocupată să le asigure cele necesare unui trai decent, dar uitând că există unele lucruri mai importante şi care nu se pot cumpăra: dragoste, timp, încredere.

Ce / cine poate înlocui o mamă?

A.S.:    O mamă nu va putea fi niciodata înlocuită de nimic...

Cum îţi imaginezi viaţa unei jurnaliste – mame sau a unei mame – jurnaliste? Ce variantă preferi?

A.S. :   Daca ar fi să privesc în viitor, probabil aş alege mama-jurnalistă, dar acum, pentru că nu sunt încă în această postură... Este cel mai sensibil lucru din viaţa unei femei care a îmbrăţişat această meserie, pot spune că este chiar cel mai dificil "subiect". O jurnalistă trebuie să-şi împartă timpul între familie şi carieră, dar pentru a se remarca cu adevărat, în mod sigur trebuie să sacrifice ceva...viaţa de familie sau cariera.

Cine a cântat şi cântă cel mai bine despre mamă?

A.S. :   Pentru orice fiinţă omenească, mama este unică şi extrem de importantă; nu aş putea face un clasament al poeziilor sau cântecelor despre mamă. În schimb, aş aminti primul cântec pe care l-am învăţat despre mama şi care mi-a marcat copilăria:"De ziua ta, mămico".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu