8 martie 2011

"O mamă perfectă ar trebui să aibă calităţile mamei mele"

Am fost curioasă să văd ce răspunde şi un băiat la întrebări despre 8 martie şi ziua mamei. În spatele frazelor chibzuite de pe messenger l-am redescoperit pe colegul meu Mădălin, mai realist şi mai profund. Din nefericire, emoticoanele "nu au dorit" să fie plantate pe blog. Voi mai încerca :))


Maria Burlă: Ce semnificaţie are pentru tine ziua de 8 martie?
Ionel Mădălin: De obicei, în copilărie, ziua asta era una dintre cele mai fericite pentru mine deoarece mâncam multă ciocolată. Mama este cadru didactic şi primea multă ciocolată pe care mi-o plasa mie. În prezent, ziua de 8 martie este ziua în care am curajul să-mi exprim deschis sentimentele faţă de persoanele de sex feminin la care ţin.
M.B.: Super!
I. M.: Pot spune că profit un pic de această sărbătoare.
M.B.:  De ce spui asta?
I. M.: De obicei sunt mai retras, mai timid. Azi am avut un "pretext".
M.B.: Orice zi e un început…De ce crezi că tocmai această zi e dedicată mamei?
I. M.: Nu mai ştiu exact simbolistica acestei zile. Ştiu că o tradiţie similar - cea a celebrării femeii - datează cam din vremea grecilor care aveau o zi specială pentru fiecare zeitate. Din ce mai ştiu de la profu' de religie, grecii aveau o zeiţă-mamă, dar nu mai ştiu sigur.
M.B.: Interesant, nu ştiam… Poate a fost importată de acolo.
I. M.: Posibil, am să mă interesez. Oricum, ţin minte că are legătură cu Grecia Antică.
M.B.: Cum e relaţia dintre un băiat şi mama sa? Crezi că e diferită de cea dintre fiică şi mamă?
I. M.: Eu ştiu că întotdeauna a existat o regulă: mamele se înţeleg mai bine cu băieţii şi taţii cu fetele.
M.B.: Oare de ce?
I. M.: Poate fi o trăsătură genetică?!? Ştiu că băieţii seamănă cu mamele şi fetele cu taţii.
M.B:. Se aplică şi în cazul tău?
I. M.: Trăsăturile? Categoric DA. Atât la aspectul fizic, cât şi la caracter, cu câteva exepţii. Mama este în zodia berbec, iar eu sunt taur.
M.B.: E un aspect minor, cred.
I. M.: Relaţia mea cu mama a fost mereu una de prietenie.
M.B.: Cum ai descrie această prietenie?
I. M.: Cred că o prietenie e bazată în primul rând pe respect şi sinceritate.
M.B.: Categoric. Care sunt, în opinia ta, însuşirile unei adevărate mame?
I. M.: Încerc să mă desprind de replicile clişeu…
M.B.: Fii original!
I. M.: O mamă perfectă ar trebui să aibă calităţile mamei mele. În special verticalitatea , o trăsătură pe care am observat-o întotdeauna la mama mea.
M.B.: Ce înseamnă pentru tine verticalitate?
I. M.: Aici depinde de context. Am văzut întotdeauna în mama mea un sprijin.
M.B.: Sunt sigură că mama ta e un model.
I. M.: Este, cu siguranţă. O subtrăsătură a verticalităţii...demnitatea. Apoi CURAJUL. Vezi, eu mă raportez la mama mea. E greu de explicat pe messenger.
M.B.: (...) Cum ai descrie mamele prezentului? Dar pe cele ale viitorului?
I. M.: Din categoria business, care nu au timp pentru copii - cele ale viitorului.
M.B.: Dar cele de azi?
I. M.: Cele din prezent....greu de zis, pentru că ar fi nedrept să le cataloghez pe toate dintr-un singur cuvânt.
M.B.: Sunt copiii bine crescuţi?
I. M.: Copiii au cam scăpat din mâinile părinţilor, nu prea mai ţin cont de cei 7 ani de acasă, dar am cunoscut şi copii care sunt bine crescuţi, însă aceştia provin din familii modeste.  Asta este o trăsătură comună. Rar observi un copil cu fiţe care să provină dintr-o familie modestă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu